Corporate Story Maken

De Corporate Story helpt de visie, missie en strategie van een organisatie te verdiepen en verlevendigen. Een goed verhaal weet emotioneel te raken en zet mensen in beweging. Bij een goede corporate story voelen mensen trots, herkenning en voelen het belang en de urgentie om bij te dragen aan het grote verhaal. Verhalen gaan altijd over verandering, er staat iets op het spel: het avontuur aangaan, de wereld ontdekken, vallen, opstaan en het heruitvinden van jezelf. Zijn dat niet mooie ingrediënten om de strategische richting duidelijk en relevant te maken aan iedereen binnen en buiten je organisatie? Meer over de opbouw van een corporate story.

Onze aanpak in drie stappen

Het schrijven van de corporate story is een proces, waarin we eerst op zoek gaan naar de kern van de organisatie. Vanuit historie, maar ook zeker het heden en de toekomst. Wat is de verbindende factor die wordt herkend, inspireert en richting geeft? Grofweg bewandelen we de volgende drie stappen:

Corporate Story vinden.JPG

Vinden corporate story

In een corporate storytelling workshop gaan we op zoek naar de kern van de corporate story. Wat is de dynamiek van het verhaal? Wat zijn de belangrijkste krachten?  We zullen gezamenlijk de corporate story verbeelden, doorleven en verrijken met creatieve oefeningen en middelen. 

Note: onze workshops bieden we ook online aan. Lees meer.

Corporate story maken.png

MAKEN corporate story

We werken de learnings uit de workshop uit tot een corporate story. Dit is een verhaal waarin duidelijk wordt waar de organisatie in de kern voor staat, wat de ambitie is en wat het bedrijf onderscheidend en relevant maakt voor klanten. We werken de story verder uit in een corporate story book met visuals of een film.

Corporate Story delen.jpg

uitdragen corporate story

We helpen de corporate story te vertalen naar de praktijk. Hoe kunnen medewerkers hun eigen verhaal vinden en delen vanuit de corporate story? Welke acties gaan de corporate story bekrachtigen? Hoe vertalen we de corporate story naar kanalen zoals de website en social media? 


Ralph en Sander hebben door goed vooronderzoek precies de juiste insteek weten te kiezen voor de twee workshops. Zo ontvouwde zich voor onze ogen wat we door de hele organisatie doen: ‘de ondernemer en overheid vooruit helpen’.
— Martine Koerts (Sr. Communicatiespecialist RVO)
En toen hadden we eindelijk de code gekraakt. Vooral met de uitdaging van al die verschillende visies op het merk intern en extern. Er is veel losgekomen wat heel vast zat en meer verbondenheid en geloof intern. We snappen nu het waarom.
— Bianca Faaij (Sr. Brand Manager Campina)

Voorbeelden Corporate Story