MBO Raad: Van nieuwe strategie naar nieuw gedrag

Comment

MBO Raad: Van nieuwe strategie naar nieuw gedrag

De MBO Raad zal zich opnieuw moeten uitvinden de komende jaren. Dit is uitgebreid opgeschreven in het strategisch meerjarenperspectief. Maar toch verandert er weinig in de praktijk. Het komt niet van het papier af. Terwijl de urgentie groot is om de strategie te laten landen in de hoofden en harten van alle medewerkers. Zodat zij samen kunnen ontdekken hoe de nieuwe MBO Raad eruitziet, welke veranderingen er gaan plaats vinden en wat hun rol daarin is.

Comment

Zorg en Zekerheid: Storytelling strategische koers

Zorg en Zekerheid: Storytelling strategische koers

Op twee zomerse dagen in september vult de festivaltent op het terrein naast Zorg en Zekerheid zich met nieuwsgierige medewerkers. Bestuursleden Ton en Henk trappen de af met persoonlijke verhalen over familie, zorg en lange termijn denken. Hun verhalen raken en staan model voor de grote beweging die de organisatie gaat maken. Tijdens vervolgsessies maken divisiemanagers en leidinggevenden zich de corporate story eigen om daarmee aan de slag te gaan in hun teams.

Leger des Heils: Verhaal interne samenwerking

Leger des Heils: Verhaal interne samenwerking

‘One army’ zeggen ze bij het Leger des Heils altijd. Maar de twee onderdelen werken minder samen dan wenselijk is. Bestaande structuren, belangen en manieren van werken zitten vaak in de weg. En dat is een gemiste kans. Voor zorgbehoevenden, gemeentes en zeker ook het Leger des Heils zelf. We ontwikkelen het verhaal ‘Samen schijnt ons licht verder’ als startschot om elkaar meer opzoeken en over afdelingsbelangen heen te stappen.

Waterschap Rivierenland: Veranderverhalen

Waterschap Rivierenland: Veranderverhalen

We gingen op zoek naar de corporate story met een dwarsdoorsnede van de organisatie: van de directeur tot muskusrattenbestrijder. Samen ontwikkelen stond centraal, in de workshops begon de verandering al. De corporate story helpt iedereen in de organisatie om de noodzaak van verandering scherper te krijgen en de interne obstakels te overwinnen.

Lekkerkerker Food: Herpositionering met nieuw verhaal

Lekkerkerker Food: Herpositionering met nieuw verhaal

De nieuwe corporate story zal de komende jaren bijdragen aan strategische beslissingen en groei in marktaandeel en marge. Het is de basis voor alle communicatie: de website, de sociale kanalen, presentaties op beurzen en sales pitch. De key visual en de film kunnen op veel manieren worden ingezet als ondersteuning.

ALD Automotive: Storytelling door Management Team

Comment

ALD Automotive: Storytelling door Management Team

ALD Automotive heeft een ambitieus strategisch plan waarin duurzaamheid, flexibiliteit en innovatie een belangrijke rol spelen. Om de betekenis van de nieuwe koers over te brengen aan alle medewerkers is meer nodig dan een strategisch document. Het achtkoppige managementteam besloot persoonlijke verhalen in te zetten om de strategie intern tot leven te brengen. En dat tijdens een lockdown…

Comment

YMERE: Storytelling training voor Consultants

YMERE: Storytelling training voor Consultants

Hoe zet je storytelling in voor communicatie? Bij Ymere hebben de teams ‘Strategie en Beleid’ en ‘Conceptontwikkeling’ de training Storytelling door StoryDiggers gevolgd. Hoe hebben zij de training storytelling ervaren?

PRORAIL: Managementdag rondom Storytelling

PRORAIL: Managementdag rondom Storytelling

Hoe neem je 350 managers in twee dagen tijd mee in de nieuwe koers van je organisatie en de laatste managementinzichten? Bij Prorail zien ze storytelling als belangrijk instrument hierin. Ze wilden daar graag mee aan de slag tijdens de managementdagen. StoryDiggers hielp met het opzetten en faciliteren daarvan.

ZUYDERLAND: Nieuw verhaal tot leven brengen na fusie

ZUYDERLAND: Nieuw verhaal tot leven brengen na fusie

Op 10 december 2019 wordt het nieuwe verhaal ‘De zorg van je leven’ gelanceerd op een grote managementbijeenkomst. Maar hoe zorg je dat medewerkers het verhaal omarmen? En trots voelen bij hun ‘nieuwe’ organisatie na een periode met zoveel verschillende emoties? Er is gekozen om het bestuur oprechte, persoonlijke verhalen te laten vertellen. Verhalen die elk een stukje van het grote verhaal van Zuyderland invoelbaar maken. Maar hoe doe je dat dan?

WATERSCHAP RIVIERENLAND: Employer Branding Story

WATERSCHAP RIVIERENLAND: Employer Branding Story

We hebben de cultuur en ‘het gevoel’ van werken bij Waterschap Rivierenland zichtbaar gemaakt met storytelling. Zodat degene die het waterschap misschien nog nooit als aantrekkelijk werkgever had overwogen de stap waagt en wellicht de baan van zijn of haar leven vindt.

BLUE PHOENIX GROUP: Corporate story en Huisstijl

BLUE PHOENIX GROUP: Corporate story en Huisstijl

Er is behoefte aan een krachtig en eenduidige corporate story die richting geeft aan de internationale strategie en een bijpassende nieuwe visuele vertaling daarvan in logo, huisstijl en website. 

RVO: Bouw aan nieuwe identiteit met storytelling

RVO: Bouw aan nieuwe identiteit met storytelling

Met een nieuwe naam en de grote diversiteit in de organisatie begon de zoektocht naar de eigen RVO-identiteit. De strategische koers voor de komende vier jaar gaf nog een extra impuls in het vinden van één RVO-gevoel, de beleving bij de organisatiestrategie en het profiel naar buiten toe. 

AMSTERDAM BEREIKBAAR: Een verhaal dat verbindt

AMSTERDAM BEREIKBAAR: Een verhaal dat verbindt

De aantrekkingskracht van de regio Amsterdam is enorm. Met een steeds grotere hoeveelheid reizigers in de regio als gevolg. Er moet nogal wat gebeuren om de stad bereikbaar te houden: verbouwingen aan station en spoor en werk aan de wegen in en rond de stad. Maar hoe laat je alle betrokken partijen goed samenwerken vanuit een verbindend verhaal?

IMC WEEKEND SCHOOL: Fondsenwerving Storytelling

IMC WEEKEND SCHOOL: Fondsenwerving Storytelling

De verhalen waren overweldigend goed en de weekendschool was 10 indrukwekkende ambassadeurs rijker. Met als gevolg dat zij ineens met premier Mark Rutte, staatsecretaris van OCW Dekker en op uitnodiging van de Amerikaanse ambassade naar het leiderschapsprogramma van Women2Women in Boston mochten. 

VIDOMES: Storytelling Strategische Visie

VIDOMES: Storytelling Strategische Visie

Bij Vidomes wilden ze een strategisch stuk waar ‘verhaal’ in zat, waarin je voelt wat nodig is en geïnspireerd wordt om daaraan bij te dragen. Samen met directie, verandermanagers en communicatie zijn we op zoek gegaan naar ‘het grote verhaal’ passend bij de strategische koers.

CAMPINA: Brand Story en Communicatie

CAMPINA: Brand Story en Communicatie

Wat is het verhaal van Campina eigenlijk? De vraag was makkelijker gesteld dan beantwoord. Maar van levensbelang om een sterk merk neer te zetten. Nogal een uitdaging als je met een groot aantal collega’s en een veelvoud aan externe bureaus werkt met allemaal een eigen visie op het merk.