Wat is Brand Sprint?

In twee dagen je merk (her)positioneren inclusief uitwerking? Dat kan! Tijdens een Brand Sprint nemen we je team mee om in korte tijd te komen tot een sterke positionering, een pakkende brand story, een duidelijke contentstrategie en een communicatieconcept voor een website of social campaign.  

Wat maakt Brand Sprint uniek?

Het formuleren van een merkstrategie kan veel tijd kosten en de uitkomst blijft soms te abstract. Brand Sprint combineert de expertise van twee branding bureaus: Startship en StoryDiggers, een unieke mix:

·     Snelheid en effectiviteit: gebruik makend van de sprint-methode 

·     Betekenis en emotie: door inzet van de storytelling-methode

·     Strategische kracht: door input van merk- en communicatiestrategen 

·     Concreet resultaat: communicatieconcept direct vertaald in design en getoetst bij stakeholders

·     Team alignment: co-creatie in een gezamenlijk proces 

Wie doen mee in de sprint?

Vanuit de opdrachtgever zijn zo’n 4 tot 8 deelnemers betrokken vanuit directie, marketing, communicatie en content. We werken vanuit StoryDiggers met een facilitator, een strateeg en een designer (in samenwerking met onze partner StartShip). 

Brand Sprint Roadmap.jpg
Brand Sprint Storytelling Exercise.jpeg

Hoe is de opbouw van de Brand Sprint?

Dag 1: outside-in

Op dag 1 werken we outside-in: vanuit diep begrip van het huidige speelveld (doelgroep, concurrentie en trends) verkennen we de essentie van je merk (vanuit historie, huidige betekenis en ambitie naar de toekomst). Hoe maken we connectie met het verhaal van je merk? En hoe vertalen we dat in de ‘why’, de ‘how’ en de ‘what’? Na dag 1 ligt er een strategische visie en een doorleefde merkessentie. 

Dag 2: inside-out

Op Dag 2 werken we inside-out: we brengen de merkessentie tot leven in het merkverhaal en bijbehorende visuele taal. Vervolgens verkennen we hoe het merk eruitziet in communicatie: we maken een concept van de nieuwe website, social campaign, event of een andere uitingsvorm om het verhaal van je merk over te brengen aan je publiek. Aan het einde van de dag pitchen we aan een aantal experts vanuit het netwerk van de opdrachtgever (directie, medewerkers of klanten), zodat we de laatste puntjes op de ‘i’ kunnen zetten.

Wat levert een Brand Sprint op?

Na twee dagen ligt er een complete merkstrategie in de vorm van een brand guide en een communicatieconcept dat direct kan worden uitgerold.

Meer weten?

Wil je een beter beeld hoe een Brand Sprint precies in zijn werk gaat en of het wat voor jouw merk is? Neem contact op!