Brand Sprint 2.0: snelheid én diepgang in twee dagen

In twee dagen je merk (her)positioneren inclusief uitwerking? Dat kan! Tijdens een Brand Sprint nemen we je team mee om in korte tijd te komen tot een sterke positionering, een pakkende brand story, een duidelijke contentstrategie en een communicatieconcept voor een website of social campaign.  

Note: onze workshops bieden we ook online aan. Lees meer.

Wat maakt onze Brand Sprint uniek?

Het formuleren van een merkstrategie kan veel tijd kosten en de uitkomst blijft soms te abstract. Brand Sprint 2.0 combineert de expertise van twee branding bureaus: UncInc en StoryDiggers, een unieke mix:

·     Snelheid: gebruik makend van de sprint-methode 

·     Betekenis: door inzet van de storytelling

·     Strategische kracht: door input van merk- en communicatiestrategen 

·     Concreetheid: communicatieconcept direct vertaald in design en getoetst bij stakeholders

·     Team alignment: co-creatie in een gezamenlijk proces 

 

Wie doen mee in de sprint?

Tijdens een Brand Sprint werkt een multidisciplinair team (6-12 personen) van opdrachtgevers en opdrachtnemers samen. Vanuit de opdrachtnemer is dat het MT, marketingcommunicatie, creatie en content, soms aangevuld met HR, R&D of productontwikkeling. Vanuit de bureaus: een strateeg, designer en facilitator. We werken vanuit StoryDiggers met een facilitator, een strateeg en een designer (in samenwerking met onze partner UncInc). 

Je werk in wisselende samenstellingen, soms alleen, in duo’s of groepjes. Een groot voordeel van co-creatie met een multidisciplinair team is dat je de denk- en productiekracht verbreedt en versterkt. Daarnaast creëer je door de samenwerking alignement. Je hoeft dus niet meer alle afdelingen langs om feedback op te halen, iedereen zit aan tafel en is daarmee verantwoordelijk voor het eindproduct. Dat schept een band!

4.K3-brandsprint-55.jpg
 

Hoe is de opbouw van de Brand Sprint?

Afbeelding6.jpg

Dag 1: outside-in

Op dag 1 werken we outside-in: vanuit diep begrip van het huidige speelveld (doelgroep, concurrentie en trends) verkennen we de essentie van je merk (vanuit historie, huidige betekenis en ambitie naar de toekomst). Hoe maken we connectie met het verhaal van je merk? En hoe vertalen we dat in de ‘why’, ‘how’ en ‘what’? Na dag 1 ligt er een strategische visie en een doorleefde merkessentie. 

Dag 2: inside-out

Op Dag 2 werken we inside-out: we brengen de merkessentie tot leven in het merkverhaal en bijbehorende visuele taal. Vervolgens verkennen we hoe het merk eruitziet in communicatie: een concept van de nieuwe website, social campaign, event of andere communicatie. Aan het einde van de dag pitchen we aan een aantal experts (directie, medewerkers of klanten), zodat we de laatste puntjes op de ‘i’ kunnen zetten.

BrandSprint3.png
Brand Sprint Storytelling Exercise.jpeg
 

Wat levert de Brand Sprint op?

Na twee dagen ligt er een complete merkstrategie in de vorm van een brand guide en een communicatieconcept dat direct kan worden uitgerold. Wil je een beter beeld hoe een Brand Sprint precies in zijn werk gaat en of het wat voor jouw merk is? Neem contact op!