149H.jpg
De reis.jpg
IMG_7586.JPG
Storytelling Congres.jpg
superhelden.jpg
Storytelling contact.jpg
RIdder.png
149H.jpg

Call to adventure


Hoe zet je verhalen in voor je organisatie? Hoe vind je een oprecht en verbindend verhaal met een sterke link naar de roots en ambitie van je merk? En hoe draag je dat vervolgens uit binnen en buiten je organisatie?

SCROLL DOWN

Call to adventure


Hoe zet je verhalen in voor je organisatie? Hoe vind je een oprecht en verbindend verhaal met een sterke link naar de roots en ambitie van je merk? En hoe draag je dat vervolgens uit binnen en buiten je organisatie?

Verhalen brengen mensen in beweging.

Waarom worden we zo geraakt door een mooi boek, een spannende film of toneelstuk? Hoe zou het zijn als we datzelfde gevoel krijgen in het contact met een organisatie of merk?

StoryDiggers is dé partij in Nederland als het gaat om storytelling voor organisaties. Wij helpen bedrijven en merken hun boodschap op verhalende wijze over te brengen naar klanten of medewerkers. We zetten de verbindende kracht van verhalen in voor visievorming, merkstrategie, change management, sales en marketingcommunicatie.

Waarom is storytelling juist nu relevant voor organisaties?

Storytelling: een hype? Zeker. Maar ook een krachtige communicatievorm zo oud als de mensheid. In de huidige tijd, waar alles en iedereen met elkaar in contact staat, is volledige aandacht een schaars goed geworden. En zonder focus gebeurt er niets.

Sterke verhalen hebben het potentieel om mensen te raken, nieuwe inzichten te geven en te motiveren ander gedrag te gaan vertonen. Daarvoor bestaat inmiddels een veelheid aan neurologisch, psychologisch en sociologisch bewijs.

 
Storytelling is the most powerful way to put ideas in the world today
— Robert Mc Kee, Auteur van ‘Story’
 

STORYTELLING VOOR ORGANISATIES

 
Nierstichting Brand Story.jpg
Natuur en Milieu Brand Storytelling.jpg
imc weekendschool stories.png
KLM Corporate Story.png
Campina Brand Story.png
De reis.jpg

De Reis


De Reis


Vinden, maken en uitdragen van het verhaal 

Het maken van een corporate story of brand story is een proces waarin we eerst op zoek gaan naar de kern van het merk/de organisatie. Vanuit historie, maar ook zeker het heden en de toekomst. Wat is de verbindende factor die wordt herkend, inspireert en richting geeft? En hoe maken we dat spannend en relevant voor verschillende doelgroepen? Grofweg bewandelen we de volgende drie stappen:

Corporate Story vinden.JPG

Vinden VAN BASISVERHAAL

In een storytelling workshop gaan we op zoek naar de kern van het merk of de organisatie. Wat is de dynamiek van het verhaal? Wat zijn de belangrijkste krachten?  We zullen gezamenlijk het basisverhaal verbeelden, doorleven en verrijken met creatieve oefeningen en middelen. 

Corporate story maken.png

MAKEN VAN BASISVERHAAL

We werken de learnings uit de storytelling workshop uit tot een basisverhaal. Dit is een verhaal waarin duidelijk wordt waar het merk of de organisatie in de kern voor staat, wat de ambitie is en wat het bedrijf onderscheidend en relevant maakt voor klanten. We werken de story uit in een brand book met visuals.

Corporate Story delen.jpg

DELEN VAN VERHAALLIJNEN

We helpen het basisverhaal te verspreiden. Hoe kunnen medewerkers hun eigen verhaal vinden en delen vanuit de brand story /corporate story? Hoe vertalen we het verhaal naar onze kanalen, zoals de website? Hoe zetten we verschillende verhaallijnen uit die het grote verhaal vertellen? En hoe gebruiken we verhalen in content marketing?

IMG_7586.JPG

Storytelling Workshop


Storytelling Workshop


STORYTELLING WORKSHOPS


Corporate Storytelling Workshop.JPG

CORPORATE

STORYTELLING WORKSHOP

Directie, verandermanagers en cultuurdragers

Vaststellen van de 'why' van  de organisatie en dit invoelbaar te maken voor medewerkers.


BRANd

STORYTELLING WORKSHOP

Marketing- en communicatieprofessionals

Vaststellen van de brand story en doorvertaling naar verhalende communicatie in alle kanalen.


PERSONAL

STORYTELLING WORKSHOP

Teamleiders, medewerkers en sales verantwoordelijken

Leren vertellen van je eigen verhaal gerelateerd aan het bedrijfsverhaal voor verandering en commercie.


RESEARCH

STORYTELLING WORKSHOP

Marktonderzoekers en analisten

Resultaten van onderzoek met veel impact kunnen overbrengen zodat die aanzetten tot verandering.


We nemen tijdens de workshop een duik in de werking van verhalen, vanuit theorie, eigen verhalen en hollywood blockbusters. We verkennen voorbeelden van organisaties die storytelling met succes toepassen en gaan vervolgens aan de slag om ons eigen verhaal te bouwen. Met creatieve oefeningen gaan we op zoek naar verhaalthema's, perspectieven en spanningsopbouw. Het wordt een spannende dag vol helden en heldinnen, monsters en bad guys, speciale krachten en magische drankjes. Na de workshop ligt er een gedragen strategie om verhalen en verhaaltechnieken in te zetten om uw boodschap te versterken en meer betrokkenheid te creëren bij uw doelgroepen. 

We bieden de Storytelling Workshops zowel in-company als met open inschrijving aan (zie events voor de eerstvolgende gelegenheid).

Brand Storytelling Workshop
Ik vond het een zeer inspirerende sessie en het heeft ons geholpen een gezamenlijke strategie rondom storytelling te formuleren en deze direct concreet te maken. Aanrader!
— Deelnemer Workshop juni 2015

BRAND STORYTELLING CANVAS

 

We gebruiken het door StoryDiggers ontwikkelde 'Brand Storytelling Canvas' om uw basisverhaal vorm te geven en scherp te formuleren. Dit canvas is gebaseerd op het werk van de Amerikaanse mytholoog Joseph Campbell. We hebben hieruit de basiselementen en dynamieken van verhalen gedestilleerd voor gebruik binnen organisaties. Vervolgens geven we handvatten om het verhaal naar buiten te brengen, waarin we keuzes maken in vorm, platform en organisatie. 

  Brand Storytelling Canvas  - © StoryDiggers

 

Brand Storytelling Canvas  - © StoryDiggers


Storytelling Congres.jpg

Events


Events


Workshop 'Brand Storytelling: Hoe zet ik verhalen in voor mijn merk?' op het Marketing Insights Event 2017.

Workshop 'Brand Storytelling: Hoe zet ik verhalen in voor mijn merk?' op het Marketing Insights Event 2017.

Op zoek naar een spreker Storytelling voor je event?

Waarom worden we zo geraakt door een mooi boek, een spannende film of toneelstuk? De StoryDiggers nemen je in vogelvlucht mee in hoe verhalen werken en hoe we verhaalprincipes kunnen gebruiken in marketing, persoonlijk leiderschap en verandermanagement. Iedereen heeft een goed verhaal, je moet em alleen wel weten te vinden.

We zijn veelgevraagd spreker op uiteenlopende events, of het nu gaat om marketing, health care of reputatiemanagement. Onze presentatie op het Marketing Insights Event met als titel 'Brand Storytelling: Hoe zet ik verhalen in voor mijn merk?' werd met een beoordeling van een 8,5 als één van de beste presentaties gewaardeerd uit een totaal van meer dan 60 presentaties.

Met de StoryDiggers haal je een spannende sessie in huis met helden en heldinnen, monsters, speciale krachten en magische drankjes. Kom verhaal halen!


AGENDA 2017

Eerder dit jaar hebben we een sessie verzorgd op het Content Marketing & Storytelling Event en voor Adfo Academy.

Upcoming event:

28-11-17  Business Storytelling Congres (workshop)


superhelden.jpg

onze helden


onze helden


Om de verhalen van uw organisatie om te zetten in krachtige uitingen maken wij gebruik van ons vaste netwerk aan creatieve professionals die goed begrijpen hoe storytelling werkt. We stellen ze graag even voor:

Fotografie

Derk is sociaal psycholoog en fotograaf. Vanuit zijn passie voor documentaire-fotografie is hij altijd op zoek naar beelden die verhalen vertellen of het publiek aanzetten te fantaseren wat er gaande is. Hij is één van onze favoriete fotografen!

Haim Samuels.jpg

Filmproductie

Haim is onze Amerikaanse filmheld. Hij regisseert, filmt, produceert en edit. Hij maakt documentaires waarin hij vooral zoekt naar het menselijke verhaal. Daarnaast werkt hij als freelancer aan gelikte reclamefilms grote merken.

Maartje Rooker.png

Tekst en beeld

Maartje is onderzoekster, schrijfster en fotografe. Human interest is haar passie of ze nu interviewt, exotische verhalen maakt voor reismagazines of als ze foto's maakt in de stad. Maartje is onze allround storyteller.

Unc Inc.jpg

Digital

Bij Unc Inc werken onze favoriete tech-helden: een energieke groep mensen die creativiteit en techniek combineren om platformen, app's, campagnes en content te produceren waarbij interactie met het publiek centraal staat.

FotoVictor2011.jpg

Copywriting

Victor is een ervaren copywriter. Hij werkte o.a. bij JWT en Publicis. Na een training van 'story goeroe' Robert McKee raakte hij gefascineerd door storytelling. Sindsdien schreef hij vele corporate stories en brand stories.

Marjolein Sprengers.jpg

Online video

Marjolein produceert films vol echte verhalen van organisaties en merken: stuk voor stuk krachtige (korte) films die de doelgroep recht in het hart raken. Ze weet op een creatieve en praktische manier een verhaallijn in video te vertalen. 

Geraldine Lorijn.jpg

Visueel ontwerp

Geraldine is dol op verhalen en zet haar skills graag in om deze optimaal te visualiseren met grafisch design, art direction of illustraties. Een creatieve geest, met visuele skills en een goed hart.

Storytelling contact.jpg

Contact


Contact


 

We dig your story!

 

StoryDiggers is opgezet door Ralph Poldervaart en Sander Van Duijn. Na een aantal omzwervingen in marketingadvies hebben zij zich volledig toegelegd op Storytelling voor marketingorganisaties.

Zij zijn hun carrière begonnen als marktonderzoeker en zijn dus van huis uit goede ‘story listeners’: ze weten de kern van het verhaal snel te vinden. Vanuit het basisverhaal helpen ze organisaties hun verhaal vast te leggen en vervolgens uit te dragen.

Hun arsenaal bestaat uit het Brand Storytelling Canvas en rollen brown paper, potjes klei en honderden lego-poppetjes. Want een verhaal moet je vooral samen maken in plaats van er alleen over te praten.

Benieuwd naar onze werkwijze? We komen graag een keer langs!

 
RIdder.png

The end


OR THE BEGINNING.....?

The end


OR THE BEGINNING.....?

Of nog even naar ons blog?