Corporate Story Maken

Het schrijven van de corporate story is een proces, waarin we eerst op zoek gaan naar de kern van de organisatie. Vanuit historie, maar ook zeker het heden en de toekomst. Wat is de verbindende factor die wordt herkend, inspireert en richting geeft? Grofweg bewandelen we de volgende drie stappen:

Corporate Story vinden.JPG

Vinden corporate story

In een corporate storytelling workshop gaan we op zoek naar de kern van de corporate story. Wat is de dynamiek van het verhaal? Wat zijn de belangrijkste krachten?  We zullen gezamenlijk het basisverhaal verbeelden, doorleven en verrijken met creatieve oefeningen en middelen. 

Corporate story maken.png

MAKEN corporate story

We werken de learnings uit de corporate storytelling workshop uit tot een basisverhaal. Dit is een verhaal waarin duidelijk wordt waar de organisatie in de kern voor staat, wat de ambitie is en wat het bedrijf onderscheidend en relevant maakt voor klanten. We werken de story uit in een brand book met visuals.

Corporate Story delen.jpg

uitdragen corporate story

We helpen de corporate story te vertalen naar de praktijk. Hoe kunnen medewerkers hun eigen verhaal vinden en delen vanuit de corporate story? Welke acties gaan de corporate story bekrachtigen? Hoe vertalen we de corporate story naar uw kanalen, zoals de website? 


Voorbeeld Corporate Storytelling Case

Hoe transformeer je het gedrag van gemeente-medewerkers van 'ambtelijk' naar 'ondernemend'? Dat is geen gemakkelijke opgave.

Samen met de Gemeente Zoetermeer hebben we het basisverhaal gemaakt van deze ambitie. Het verhaal maakt duidelijk wat ondernemerschap oplevert, maar ook welke monsters je onderweg tegenkomt en welke helpers je kunt inzetten om deze te verslaan.

We zijn individuele verhalen van 'front runners' gaan vangen en verspreiden binnen de organisatie. We maken zichtbaar hoe moeilijk het is, maar ook wat het oplevert. Zo worden we medewerkers uitgenodigd te experimenteren met de nieuwe werkstijl.

Door storytelling trainingen zijn medewerkers zelf in staat op continue basis hun ervaringsverhalen te delen en te bespreken. Er wordt in pilots van elkaar geleerd en zo wordt de gemeente elke dag een stukje ondernemender. En de burgers merken het verschil!