Wat is het verhaal van Campina eigenlijk? De vraag was makkelijker gesteld dan beantwoord. Maar van levensbelang om een sterk merk neer te zetten. Nogal een uitdaging als je met een groot aantal collega’s en een veelvoud aan externe bureaus werkt met allemaal een eigen visie op het merk.

Na een intensief proces van ‘soul searching’ met het marketingteam waren we eruit: het basisverhaal van Campina, het uitgangspunt voor alle communicatie. Met als leidend thema: ‘Terug naar de basis’. Relevant vonden we, zeker in een tijd waar niets meer echt lijkt te zijn. 

 Campina: sessie op de hei, eeeeh, boerderij!

Campina: sessie op de hei, eeeeh, boerderij!

We zijn met het team terug naar de basis gegaan tijdens een sessie op de boerderij, jawel, letterlijk tussen de koeien. Daar is waar alles begint. Daar werken de boeren elke dag, voor dag en dauw, aan iets waar hun hart ligt. Mouwen opstropen en er tegenaan, dan sta je sterk.

Inmiddels hebben we een serie korte verhalen gemaakt van boeren. En er staat nog meer op stapel. Bij Campina zijn ze vooral blij geweest met het proces: 'er is veel losgekomen wat heel vast zat, er is meer verbondenheid en geloof intern en we snappen nu het waarom'

 Serie video-portretten van Campina boeren

Serie video-portretten van Campina boeren

Comment